هوشنگ ابتهاج .... پرده افتاد

 

 

 

 

 

 

پرده افتاد
پرده افتاد
صحنه خاموش
آسمان و زمین مانده مدهوش
نقش ها رنگ ها چون مه و دود
رفته بر باد
مانده در پرده گوش
رقص خاموش فریاد
پرده افتاد
صحنه خاموش
وز شگفتی این رنگ و نیرنگ
خنده یخ بسته بر لب
گریه خشکیده در چشم
پرده افتاد
صحنه خاموش
و آن نمایش
که همچون فریبنده خوابی شگفت
دل از من همی برد پایان گرفت
و من
که بازیگر مات این صحنه بودم
چو مرد فسون گشته خواب بند
که چشم از شکست فسون برگشاید
به جای تماشاگران یافتم خویشتن را
شگفتا ! که را بخت آن داده اند
که چون من
تماشاگر بازی خویش باشد ؟
وز این گونه چون من
تراشد
فریب دل خویشتن را
که آخر رگ جان خراشد ؟
بلی پرده افتاد و پایان گرفت
فسونکاری این شب بی درنگ
و من در شگفت
که چون کودکان
بخندم بر این خواب افسانه رنگ ؟
و یا در نهفت دل تنگ خویش
بگریم بر اندوه این سرگذشت

هوشنگ ابتهاج  

نظرات 3 + ارسال نظر
آرش سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ب.ظ http://www.setarehbaran.mihanblog.com

سلام لیلا جان
احسنت به حسن اتخابت به خاطر این شعری که از هوشنگ ابتهاج انتخاب کردی.تا حالا عکسش رو جایی ندیده بودم.
لیلا خانومی چه عجله ای داری تازه 2ماهه وب لاگ نویسی رو شروع کردی.یواش یواش اینقدر دوستات زیاد میشن که منو هم فراموش می کنی.
نمی تونم پیشنهاد خاصی بهت بدم چون وب لاگ نویسی یه چیزه سلیقه ای هستش در ضمن من خودمم 2سال و نیمه که شروع کردم زمانی هم که شروع کردم مثل خودت مطلب میذاشتم.
حیف که وب لاگ قبلیم فیلتر شد
www.setarehbaran.blogsky.com
ولی جالبه از زمانی که رفتم میهن بلاگ آمار بازدید کننده های وبم خیلی بالا رفته.توام دوست داشتی یه شعبه هم اونجا بزن

ممنونم از اینکه جوابمو دادی .
حالا تو blogsky تمرین میکنم ولی حتما میام اونجا البته با مطالب جالب و زیبا .

دینا چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:41 ب.ظ http://www.dina.blogsky.com

گریه فایده نداره! بزن به رگ بی خیالی و بخند :)

این شعر رو شنیدی
بخند به روی دنیا
دنیا به روت بخنده
بزار که رد و غصه
بار سفر ببنده
تو تنها نیستی
خدا یارته
اون مهربونه
.
.
.
.

هستی چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:58 ب.ظ http://shakhh.blogfa.com

سلام ولنتاین مبارک
_________________________*love*__*love*_____*love*___*love* ______________________*love*______*love*_*love*_______*love* _____________________*love*__________*love*___________*love* _____________________*love*__________________________*love* ______________________*love*________________________*love* _______________________*love*______________________* love* _________________________*love*___________________*love* ___________________________*love*_______________*love* _____________________________*love*___________*love* _______________________________*love*_______*love* _________________________________*love*____love*
___________________________________*love*love

مرسی عزیزم
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد