اخیراً در فرودگاه گفتگوی لحظات آخر بین مادر و دختری را شنیدم

 هواپیما درحال حرکت بود و آنها در ورودی کنترل امنیتی همدیگر را بغل کردند و مادر گفت: " دوستت دارم و آرزوی کافی برای تومیکنم." دختر جواب داد: " مامان زندگی ما باهم بیشتر از کافی هم بوده است. محبت تو همه آن چیزی بوده که من احتیاج داشتم. من نیز آرزوی کافی برای تومیکنم."
آنها همدیگر را بوسیدند و دختر رفت. مادر بطرف
  پنجره ای که من در کنارش نشسته بودم آمد. آنجا ایستاد و می توانستم  ببینم که می خواست و احتیاج داشت که گریه کند. من نمی خواستم که خلوت او را بهم بزنم ولی خودش با این سؤال اینکار را کرد: " تا حالا با کسی خداحافظی کردید که می دانید برای آخرین بار است که او را می بینید؟ " جواب دادم: " بله کردم. منو ببخشید که فضولی می کنم چرا آخرین خداحافظی؟ "
او جواب داد: " من پیر و سالخورده هستم او در جای خیلی دور زندگی می کنه. من چالشهای زیادی را پیش رو دارم و حقیقت اینست که سفر بعدی او برای مراسم دفن من خواهد بود. "
" وقتی داشتید خداحافظی می کردید شنیدم که گفتید " آرزوی کافی را برای تو میکنم. " میتوانم بپرسم یعنی چه؟ "
او شروع به لبخند زدن کرد و گفت: " این آرزویست که نسل بعد از نسل به ما رسیده. پدر و مادرم عادت داشتند که اینرا به همه بگن."
 او مکسی کرد و درحالیکه سعی می کرد جزئیات آنرا بخاطر بیاورد لبخند بیشتری زد و گفت: " وقتی که ما گفتیم " آرزوی کافی را برای تو میکنم. " ما می خواستیم که هرکدام زندگی ای پرازخوبی به اندازه کافی که البته می ماند داشته باشیم. " سپس روی خود را بطرف من کرد و این عبارتها را که در پائین آمده عنوان کرد:
" آرزوی خورشید کافی برای تو میکنم که افکارت را روشن نگاه دارد بدون توجه به اینکه روز چقدر تیره است.
آرزوی باران کافی برای تو میکنم که زیبایی بیشتری به روز آفتابیت بدهد.
آرزوی شادی کافی برای تو میکنم که روحت را زنده و ابدی نگاه دارد.
آرزوی رنج کافی برای تو میکنم که کوچکترین خوشی ها به بزرگترینها تبدیل شوند.
آرزوی بدست آوردن کافی برای تو میکنم که با هرچه می خواهی راضی باشی.
آرزوی از دست دادن کافی برای تو میکنم تا بخاطر هر آنچه داری شکرگزار باشی.
آرزوی سلامهای کافی برای تو میکنم که بتوانی خداحافظی آخرین راحتری داشته باشی."
بعد شروع به گریه کرد و از آنجا رفت.
می گویند که تنها یک دقیقه طول می کشد که دوستی را پیدا کنید
٬ یکساعت می کشد تا از او قدردانی کنید اما یک عمر طول می کشد تا او را فراموش کنید.
اگردوست دارید این را برای کسی که هرگز فراموش نمی کنید بفرستید و همیچنین برای کسی که اینرا برای شما فرستاده است.
اگر آنرا نفرستید یعنی که آنقدر سرتان شلوغ است که دوستان خود را فراموش کرده اید.
از زندگی لذت ببرید!
تقدیم به همه دوستان عزیزم
آرزوی کافی برای تو میکنم...

نظرات 15 + ارسال نظر
سیگارچی سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 02:18 ب.ظ http://sigar.blogsky.com

فکر میکنم زنها اکثرا باد را دوست داشته باشند چون گاهی یک کم دامنشان را میبرد بالا...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:04 ب.ظ

جالب بود برای تبادل لینگ موافقید؟ اگر موافقید به اسم عشق حقیقی (شبنم) لینکم کن بعد خبرم کن با چه اسمی لینگت کنم خوشحال میشم

محمد حسین جمعه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:50 ب.ظ http://www.3tareh-mharamesh.blogsky.com/

سلام دوست من

من آپم
خرافات......... قسمت 2

خیزران شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


سلام
همه اش را خوانمدم وآموختم
با پست جدیدی درخدمتم
بااحترام

آرش یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ق.ظ http://www.setarehbaran.mihanblog.com

متن زیبا و درخور توجهی بود
خیلی لذت بردم.
شاد باشی

محمد حسین جمعه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:31 ب.ظ http://www.3tareh-mharamesh.blogsky.com

سلام دوست من

من آپم ..... درپشت پرده های انقلاب........

هستی شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام .
منم ارزویکافی برای شما میکنم
موفق باشید.

خیزران یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 08:51 ق.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


سلام
آرزو های کافی بی اندازه دلچسب بود
یادگرفتم که ازین پس برای کسانی که دوست دارم آرزوی کافی بکنم
نازنین نوز کامنتهارو جواب ندادم امیدوارم سعادت اومدنتو داشته باشم
باادب واحترام

سربازان کوروش بزرگ چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:12 ب.ظ http://javidanaria.blogfa.com/

سلام دوست عزیز من آدرس وبلاگ عوض کردم با این آدرس لینک کن ممنون با اسم فقط تمدن ایران و کوروش بزرگ منتظرتم دوست عزیز منو با اسم کوروش لینک کردی ممنون بای

خیزران شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 07:13 ب.ظ http://kheyzaran.blogsky.com


لیلای خوب لیلای نازنین
نمیدانم پست قبلم را خواندی ؟؟؟
نام لیلی درآن بود
امیدوارم حالت خوب باشد
با پست جدیدی در خدمتم
بای

محمد حسین شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:43 ب.ظ http://3tareh-mharamesh.blogsky.com/

سلام
من آپم

پشت پرده چه خبره؟!!

حجت الله دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:43 ق.ظ http://life-stinks.blogsky.com

سلاممممممممممممم__________#__##__#
________________#########_#____#_#
________########____________##_#_#
_____##__##___ خوووووووووووفی؟؟؟؟ ____#_#
____##_#___#_____________________#
____#_#___#_________________##___#
____#_#__##___________#######_____#
____#__#_#_________###________##__#
_____##_______###_#_____##_____#________#######
_______###_______#_____###______##____##__###__#
_________#______#________#___#__#____##_##من##_#
_________#______#_______#####___#___##_##____#__#
__________#_____##____##_______#____#__#_____#__#
___________##____##__________#######___#___##__#
_____________##____##_____###_____#_____###____#
__________#############_####______#_________#
_______##_______#______#____#_____#___________#
_____##_________#______#____#_____##_________#
___##___________#_______#___###__###________#
__#____________###_______###___##___#______#
_##__________##___#____##____________#___##
_#__________#______####______________#_##
##_________#____ ______________ _ ______#
#__________#_آپ کردم نمی خوای بیای ببینی؟ __ #
_#_________#____بدوووووووووووو بیاااااااااااا_____#
_##________#_____________________ ###
___##____##________-----------____#__ ##
_____#########_____^_^________####___#
___##_________###________#####_________#
__#_____#________##_#####__________#########
_#___###__##_______#_____________##__________##
_#__#_______##______#__________##______________##
_#__#_________##____#___##____#____########__##
__#_#__اومدیااا_#____#_#_#___##___##________##__ _#
__##_#__________#___###___####___#_ ___#_#
___##__#________#___#________#__#_____________###
____##__##____##__#___________#__##_________##
______##__####__##______________#__##_____##
________########___________________#######

LIFE-STINKS.BLOGSKY.COM

سربازان کوروش بزرگ دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:28 ب.ظ http://javidanaria.blogfa.com/

سلام دوست عزیز خوبی آدرس من عوض شد بی زحمت درستش کن منو با اسم کورش لینک کردی آدرس درست کردی با اسم فقط تمدن ایران و کوروش بزرگ لینک کن ممنو ببخش زحمت دادم منتظرت هستم دوست آریایی

میثم توکل شنبه 6 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:41 ب.ظ

قشنگ بود لیلا. (ببخشید! خانم لیلا)
راستی آدرس ایمیلتو واسم off بزار تا یه سری مطالب واست بزارم.
bye.











حمید شنبه 20 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 04:44 ق.ظ http://www.google.com

سلام. زیبا بود و البته جالب. شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد