به گرد کعبه میگردی پریشان

هر وقت که تو ضبط ماشینم این آهنگ رو میزارم یه حس دیگه ای بهم دست میده . اصلا حسش  قابل توصیف نیست  . گاهی از یه قسمت هایی تنم مور مور میشه . فکر میکنم این شعرزیبا  که همای با صدای گرم و دلنشینش اونو خونده  حقیقته هر چند که  خوشایند خیلی ها نیست ولی واقعاً زیبا و دلچسبه .  گاهی پیش میاد یه مسیر کلاٌ به این آهنگ  گوش میدم  و خودم هم باهاش زمزمه میکنم  . اولین بار در کنار  پدرم  این آهنگ رو شنیدم . هیچ وقت عکس العملش رو و  تحسینش(از  همای ) رو فراموش نمیکنم . (ائگار داشت حرف دلشو میزد )  . خدا رحمتش کنه .    :

به گرد کعبه میگردی پریشان

که وی خود را در آنجا کرده پنهان

اگر در کعبه میگردد نمایان

پس بگرد تا بگردی بگرد تا بگردی

بگرد تا بگردی بگرد تا بگردی

در اینجا باده مینوشییییییییییییییییی 

در آنجا خرقه میپووووووووووشی

                                                   چرا بیهوده میکوشی ؟

در اینجا مردم آزاریییییییییییییییییی

در آنجا از گنه عآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآری

                                                   نمی دانم چه پنداری ؟

در اینجا همدم و همسایه ات در رنج و بیماری

تو آنجا در پی یااااااااااااااااااااااااااااااااااااری

                                                چه پنداری کجا وی از تو میخواهد چنین کاری ؟

                                                 کجا وی از تو میخواهد چنین کاری ؟

چه پیغامی که جز با یک زبان گفتن نمی داند ؟

چه سلطانی که جز در خانه اش خفتن نمی داند ؟

چه دیداری ؟

چه دیداری ؟

چه دبداری که جز دینار و درهم از شما سفتن نمیداند ؟

چه دیداری ؟

چه دیداری ؟

به دنبال چه میگردی ؟                       که حیرانی ؟

خرد گم کرده ای شاید نمی دانی ؟

خرد گم کرده ای شاید نمی دانی ؟

همای از جان خود سیری ؟

که خاموشی نمیگیری ؟

لبت را چون لبان فرخی دوزند .

تو را در آتش اندیشه ات سوزند .

هزاران فتنه انگیزند .

تو را بر سر در میخانه آویززززززززززززززززززززززززززززززند .    

دوستای خوبم  شما هم با  همای موافقین ؟

منتظر دیدگاه های  شما عزیزان هستم  .

پایدار و سرافراز باشید .

 

(دوستای عزیز اگه کسی هست که همای رو نمیشناسه رو اسم همای در آخر متن کلیک کنه)

نظرات 35 + ارسال نظر
سیامک سالکی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:36 ب.ظ http://tighoabrisham.blogsky.com

سلام لیلای عزیز، خوبی؟
متاسفانه همای رو نمیشناسم ولی شعرش فوق العاده بود.
موفق و سلامت باشی.

بهرام سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.bahramb1388.persianblog.ir

سلام خوبین؟

آپ کردین خبرمون نکردین چرا؟..راستی یه کتاب ازبهنود دارم می خونم واقعاْزیباست بهتون پیشنهادمیدم بگیرین بخونین..شاد قبلن هم بهتونگفتم..سه زن ..مطمئنم که خوشتون میآد

امیر سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:48 ب.ظ http://amirkaraj.33ir.com

قشنگ بود

دینا سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:49 ب.ظ

سلام. شعر قشنگی بود :)

مردی که می خندد چهارشنبه 8 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:02 ب.ظ http://themanwholaughs.blogsky.com

سلام..
صدای خواننده و آهنگو نشنیدم...
اما شعر زیباست.

pshiiiiiiii پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:33 ق.ظ

سلام عزیزم
خوبی؟
من یه پیشی ملوس 22 ساله هستم.
پیشی نمی خوای؟
اگه خواستی به e-mail که گذاشتم خبر بده.
پشیمون نمی شی...
بای خوشگله

محمد جعفری پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:04 ق.ظ http://moj-raha.blogsky.com

سلام
خوبی؟؟؟؟؟
رشته مدیریت اجرایی در کنکور ارشد شامل ۵ درس تئوری های مدیریت، دانش مسائل روز در زمینه ی موسسات تولیدی و خدماتی، هوش و استعداد تحصیلی ( GMAT )، زبان عمومی و تخصصی مدیریت و زبان فارسی می شود که به ترتیب سه درس اول دارای ضریب ۲ و درس چهار و پنج دارای ضریب یک هستند. رشته مدیریت شهری هم دیقیقا دارای همان منابع مدیریت اجرایی است با این تفاوت که ضریب درس زبان عمومی و تخصصی در آن دو است. در مورد مدیریت MBA هم با تفاوت زیادی در منابع مواجه می شویم. منابع آزمون این رشته سه درس ریاضی فنی و مهندسی با ضریب دو، هوش و استعداد تحصیلی با ضریب دو و زبان تخصصی مدیریت ( متفاوت از زبان عمومی تخصصی رشته های پیش گفته اس ) با ضریب یک است.
حالا که با منابع آزمون آشنا شدیم باید یک تصمیم مهم بگیریم و از بین رشته ی مدیریت اجرایی و MBA یکی را انتخاب کنیم و بر روی آن تمرکز نماییم . متذکر می شوم که بسیار بسیار بسیار بعید است کسی بتواند هر دو رشته را با هم دیگر برای کنکور مطالعه کند. پس حتما یکی را انتخاب کنید و برنامه خود را برای قبولی در آن رشته منظم نمایید.
در این مرحله به معرفی منابع و نکته های لازم برای مطالعه تک تک دروس ذکر شده می پردازیم.
تئوری های مدیریت
این درس بنا به گستردگی زیادی که دارد منابع متعددی را نیز شامل می شود که واقع بینانه باید گفت کمتر کسی می تواند تمام و یا حتی حجم زیادی از آن را مطالعه کند. در مورد این درس نکته اولی که باید در نظر بگیرید سابقه مطالعات مدیریتی شماست ( آیا رشته ی کارشناسی شما مدیریت بوده؟ ) در صورتی که شما این مطالعات را داشته باشید طبیعا شانس بیشتری خواهید داشت و در نتیجه زحمت کمتری و البته نوع مطالعه شما نیز متفاوت است. پیشنهاد من به دوستانی که این سابقه را دارند تهیه کردن جزوه تئوری های مدیریت سنجش تکمیلی یا پارسه یا ماهان ( در نتیجه گیری آنچنان متفاوت نیستند ) و مطالعه خوب و عمیق آن است و سپس در صورت موجود بودن وقت خرید کتاب های مبحثی مدیریت به صورت تکی در مباحث مختلفی که احساس ضعف یا اهمیت می کنید است. اما دوستانی که آشنایی قبلی با دانش مدیریت ندارند بهتر است از مطالعه ی کتاب های مبحثی شروع کنند. دلیل ساده ی آن هم وجود شرح و توضیح و تمثیل بیشتر در این کتاب ها است که باعث می شود کم کم با علم مدیریت آشنا شوید و درک متون مدیریتی را برایتان ساده می کند.
در زمینه کتاب های مبحثی منابع مختلف پیشنهاد های زیاد و مختلفی می کنند که کتاب های زیر نسبتا پر اهمیت تر هستتند:
۱/ مدیریت عمومی دکتر الوانی ( این کتاب بخصوص برای دسته دوم برای شروع بسیار مفید است )
۲/ مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت
۳/ تئوری های مدیریت رابینز
۴/ مبانی سازمان علی رضائیان
۵/ مبانی فلسفی و تئوری های رفتار سازمانی دکتر افجه
نکته بسیار مهمی که مهمتر از خرید این کتاب هاست فرصت مسلط شدن به آنها و درک آن هاست . پس بی دلیل سر خود را با کتاب های زیاد شلوغ نکنید و مطمئن باشید چند بار خواندن یک کتاب بسیار مفیدتر از خواندن چند کتاب مختلف هست. برای مثال من خودم برای این درس جزوه سنجش تکمیلی و کتاب های شماره یک و دو را مطالعه کردم و با همین سه منبع حدود هفتاد درصد تئوری زدم. پس بازم هم تکرار می کنم اول کتاب هایی که مهم هستن و بعد جزوه و تسلط به آنها. به این نکته هم توجه کنید که اهمیت این کتاب ها در سال های مختلف کنکور متفاوت بوده پس زیاد با این فکر که کدام بیشتر منبع سوال قرار می گیرد خود را مشغول نکنید. با دقت کتاب ها را انتخاب کنید و وقتی انتخاب کرید و شروع به مطالعه دیگر به هیچ دلیلی منبع مطالعاتی خود را عوض نکنید. مباحث در بسیاری از این کتاب ها همپوشانی دارد. پس به منبع انتخابی خود اعتماد کنید. نکته مهم آخر تسلط به تست های سال های گذشته است که آنها را هم می توانید در جزوه های ذکر شده پیدا کنید. پسیاری از سوالات تکرار می شود و البته زیاد به تست های تالیفی اعتماد نکنید و به تست های سال های گذشته اکتفا کنید. مهم تسلط به داشته هاست.
دانش مسائل روز در زمینه موسسات تولیدی و خدماتی
این درس طی دو سه سال گذشته از دو بخش اصلی تشکیل شده است . حدود ۵۰ درصد سوال های مطرح شده در آن دقیقا از همان منابع تئوری های مدیریت است ( که تکلیفش مشخص است ) ولی ۵۰ درصد بقیه آن متاسفانه در برگیرنده منابع بسیار متعددی است. برای درک موضوع می توانید به سوالاتی از این دست فکر کنید : مساحت دریای خزر؟ موضوع ایزو ۱۰۰۰۰-۱ ؟ علامت اختصاصی سازمان های مختلف بین اللملی ؟ سیاست های کلی نظام؟ برنامه بودجه و چشم انداز سال های مختلف ؟ نوع حکومت کشور ها؟ قانون کار ؟ قانون اساسی؟ قانون تجارت؟ اقتصاد خرد و کلان؟ اصطلاحات رایج تجارت بین الملل؟ آمار های مختلف ملی و بین المللی مثل جمعیت و…؟ پس متوجه شدید که سوالات دارای گستره وسیعی است که اگر بخواهید منبع همه انها را مطالعه کنید یقینا غیر ممکن است. پس این جا هم خیال خود را راحت کنید و به یک کتاب جمع و جور و برگزیده و تست های سال های قبل و تسلط کامل به آن بسنده کنید. پیشنهاد من در این مورد بدون تردید کتابی به همین نام از انتشارات نگاه دانش است. در بعضی منابع پیشنهاد شده که به مطالعه روزنامه های اقتصادی و سیاسی روز و همچنین سایت سازمان آمار نیز پرداخته شود که البته تجربه شخصی من این کار را مفید نمی داند و بیشتر از فایده باعث عدم تمرکز و هدر رفتن وقت می شود. دقت داشته باشید که میانگین درصد رتبه های تک رقمی کنکور هم به شصت نمی رسد، پس نگران نرسیدن به حد نصاب نباشید و به تسلط به همین مقدار دانش منسجم و آماده اکتفا کنید.
هوش و استعداد تحصیلی ( GMAT )
در مورد هوش با دوسته داوطلب مواجه هستیم. گروه اول داوطلبهای MBA و دسته دوم مدیریت اجرایی و شهری. مطالعه GMAT شامل مباحث مختلفی بوده که به علت ماهیت ریاضی وار حدود نیمی از سوالات مناسب افرادی هست که آشنایی خوبی با ریاضی دارند. توجه داشته باشید که GMAT شبیه آزمون های هوش معمولی که اکثر ما دیده ایم نیست و نوع خاص سوالات خود را دارد. از مباحث ریاضی وار تا درک مطلب و درست نویسی. خوشبختانه برای این درس هم کتابی دو جلدی با همین نام توسط انتشارات نگاه دانش منتشر شده که منابع بسیار خوبی از درس و تست ارائه داده است. درس GMAT آنچنان وقت گیر نیست و بهترین راه تسلط به سوالات حل تست های سال های قبل با استفاده از شیوه هایی که کتاب معرفی می کند می باشد. پیشنهاد من این است که این درس را حدود چهار ماه مانده به کنکور شروع کنید و مطمئن باشید که به اندازه کافی وقت خواهید داشت.
زبان عمومی و تخصصی مدیریت
بحث در مورد زبان بسیار بستگی به سطح فعلی زبان شما دارد. به طور کلی ۱۵ سوال درس زبان عمومی و ۱۵ سوال زبان تخصصی سوالات درس زبان را تشکیل می دهند که حدود ۷۰ درصد سوالات هم منوط به توانایی شما در درک مطلب و داشتن فرهنگ واژگان گسترده است. پیشنهاد شخصی من این است که اگر در درس زبان ضعیف هستید خودتان را برای ۴ سوال گرامر خسته نکنید و مبحث گرامر را کنار بگذارید. برای مطالعه هم به عنوان منبع زبان عمومی کتاب ۵۰۴ واژه ضروری زبان پیشنهاد می شود ( البته همراه با ترجمه فارسی ) این کتاب شامل ۵۰۴ واژه مهم است که به همراه مثال آورده شده که تقریبا برای هر لغت تازه با سه لغت جدید دیگر نیز در متن مواجه می شوید که حجم زیادی از لغت را تشکیل می دهد. بهترین کار این است که ابتدا همان ۵۰۴ لغت ضروری را یاد بگیرید و بعد تا جایی که فرصت شد به لغات فرعی تر هم بپردازید. در مورد زبان تخصصی هم بهترین کار حفظ لغات در متون تخصصی و درک آن متون است. کتاب های زبان تخصصی مدیریت داور ونوس کتاب های بسیار مناسبی هستند که اگر بتوانید کاملا مطالعه کنید و برای خود ترجمه نمایید بسیار خوب است. ولی کار راحت تر و البته ممکن تر به خصوص برای کسانی که در زبان ضعیف هستند خرید نمونه سوالات زبان تخصصی مدیریت سال گذشته همراه با پاسخ و ترجمه کامل است ( از هر انتشاراتی که باشد مهم نیست چون سوالها یکی است ) که با تسلط به آن ها هم می توانید از پس نسبت خوبی از سوالات زبان برآیید. درس زبان را از همان روز اول به صورت جدی شروع کنید و تا روز آخر هم با همان جدیت دنبال کنید. وقفه ی حتی یک روزه هم در یادگیری زبان مشکل ایجاد می کند . پس زبان را مستمر و همیشگی تا روز کنکور دنبال کنید.
زبان فارسی
سوالات درس زبان فارسی در چند سال گذشته تقریبا به مباحث ادبیات فارسی پرداخته است. بهترین منبع برای این درس کتاب های سه سال دبیرستان و پیش دانشگاهی است. بیشتر سوالات این درس را نیز درک و معنی شعر و نثر در بر می گیرد و تعداد خیلی کمی از سوالات شامل صنایع ادبی و تاریخ ادبیات و زبان فارسی می شود. در واقع چیزی حدود ۱۸ تا ۲۰ سوال را از معنی شعر و نثر و درک آن می دهند و ۵ تا ۷ سوال را هم از باقی مباحث. پس مطمئنا توانایی شما در درک شعر و متن بسیار مهم است. در مورد زبان فارسی زدن تست های سال های گذشته کمک چندانی به شما نخواهد کرد و پیشنهاد می شود بیشتر از مطالعه همان کتاب های دبیرستان و پیش دانشگاهی در سه ماه آخر وقت نگذارید.
در مورد درس های ریاضی فنی و زبان تخصصی MBA هم آشنایی زیادی ندارم.
نکته های پایانی
در نهایت پیشنهاد من به شما شروع مطالعه از همین امروز است. سعی کنید مطالعه خود را به صورت مستمر و همیشگی تا کنکور ادامه دهید و از نوسان در حجم مطالعه روزانه بپرهیزید. مطمئن باشید با ۹ ماه مطالعه هر روز چهار ساعت می توانید بسیار به رتبه های خوب و عالی امیدوار باشید. در مورد اهمیت درس ها هم به ترتیب اول درس تئوری های مدیریت و زبان، در رده بعد درس GMAT و دانش مسائل روز و در رده سوم درس ادبیات است. پیشنهاد کلی من این است که درس زبان و تئوری ها را از همین امروز تا روز آخر مرتبا بخوانید و دوره کنید و درس های دیگر را هم به ترتیب چهار ماه، سه ماه و دو ماه مانده به کنکور شروع کنید و تا روز آخر ادامه دهید. البته این یک تقسیم بندی کلی است که احتمالا برای تعداد زیادی از داوطلبان مناسب است اما شما با توجه به ضعف و قوت خود ممکنن است مثلا مجبور به مطالعه کمتری در درس زبان و مطالعه بیشتری در درس فارسی باشید.
در نهایت مهمترین نکته به تجربه من این است:
داشتن انگیزه برای قبولی و اینکه تسلط بر حجم کمی از مطالب بسیار مهمتر از خواندن همه مطالب است ( البته نوارتون گیر نکنه ها -_- )
موفق باشید و اگر سوالی براتون مونده بود با ایمیلم تماس بگیرید. هر کمکی از دستم بربیاد در خدمتم.

سیدامیرحسام جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:35 ب.ظ http://gharogati.blogsky.com/

سلام
شعر زیبایی فقط کاش فایلش رو هم میذاشتی تا بیشتر اسفاده کنیم.
اگه فایل گذاشتی خبرم کن
ممنون

صبح نزدیک است و ...

فرصت جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:49 ب.ظ http://stensakh.blogfa.com

سلام
با ایشان آشنا نبودم
حتما موفق است مثل هم سن و سالهایش(لبخند)

محمد جعفری شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:10 ق.ظ http://moj-raha.blogsky.com

سلام
خوبی؟؟؟
کنکور دولتی شامل(روزانه شبانه پیام نور غیرانتفاعی مجازی) به وسیله یک آزمون در ابتدای بهمن ماه و کنکور آزاد اواسط اردیبهشت برگزار میشه.
با ۴ ماه درس خوندن و روزی ۴-۵ ساعت روزانه قبول میشی . مطمئن باش.

محمد جعفری شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 08:11 ق.ظ http://moj-raha.blogsky.com

یه نکته یادم رفت .
بین همه ی رشته ها ی مقطع کارشناسی
رشته حسابداری از همه مرتبط تره
چون ۱۸ واحد معادل داره

مترسک شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:36 ب.ظ http://mataarsak.persianblog.ir

حضور تو راه توست ...

ما راه ناگم کردگانیم که

به دنبال گم خویش، گم شده ایم

اما پیدای ما پیداست در خویش ...

مرتضی توکلی یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ب.ظ http://admin.blogsky.com

در قالب وبلاگتان کدی وجود دارد که باعث نمایش این پیام می‌شود. اخیرا چیزی به قالب وبلاگ اضافه نکرده‌اید؟
قالبتان را از صفحه انتخاب قالب مجددا انتخاب کنید.

خدا پدرتان را رحمت کند.
عمرتان پربرکت.

بهرام یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:04 ب.ظ http://www.bahramb1388.persianblog.ir

نگاه پنجره را گلوله باران کرد

وقتی صدای ترنم عاشقی را

در یاد و خاطر ما

لیلا دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ http://lyla60.persianblog.ir/

شب من پنجره ای بی فردا

روز من ، قصه ی تنهایی ها

ماهی ام ، ماهی دور از دریا

هیچ کس با دل آواره ی من

لحظه ای همدم و همراه نبود

هیچ شهری به من سرگردان

در دروازه ی خود را نگشود

کولی ام ، خسته و سرگردانم

ابر دلتنگ پر از بارانم

کولی ام ، خسته و سرگردانم

ابر دلتنگ پر از بارانم

پای من خسته از این رفتن بود

قصه ام قصه ی دل کندن بود

دل به هر کس که سپردم دیدم

راهش افسوس جدا از من بود

صخره ویران نشود از باران

گریه هم عقده ی ما را نگشود

آخر قصه ی من مثل همه

گم شدن در نفس باد نبود

روح آواره ی من بعد از من

کولی در به در صحراهاست

می رود بی خبر از آخر راه

همچنان مثل همیشه تنهاست

کولی ام خسته و سرگردانم

ابر دلتنگ پر از بارانم

کولی ام خسته و سرگردانم

ابر دلتنگ پر از بارانم


«اردلان سرفراز»

[ بدون نام ] دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام عزیزم مهربونم عشقم زندگیم ... خواهرم
من فدای احساسات قشنگت بشم این شعرو با تو گوش کردم خیلی قشنگه اصلا هر چی تو دوس داشته باشی و بگی قشنگه حتما قشنگ و دوسداشتنیه...

سلام خواهرم
خوبی این طرفا؟
شرمنده کردی

سربازان کور ش بزرگ دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:43 ب.ظ http://javidanaria.blogfa.com/

درود بر دوست آریایی منتظرتم بیا پیشم دوستدار شما سربازان کورش بزرگ

مجتبی دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:00 ب.ظ http://www.be-yade-pedar.blogfa.com

سلام لیلا جان .

خوبی ؟
قشنگ بود ولی کاش یه لینک واسه دانلود میزاشتی .

سر بزن آپ کردم

بای

بهرام دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.bahramb1388.persianblog.ir

سلام:

امیدوارم که موفق باشید...پیداتون نیست

بهرام دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:14 ب.ظ

یه فضولی ببخشیدا عکس خودتونه که گذاشتین با عینک آفتابی؟

بهرام دوشنبه 13 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:17 ب.ظ

نه تا حالا خودمو به این سطح ندیدم که کتاب چاپ کنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:45 ق.ظ

سلام عزیزکم خیلی خوبه که ادم اوقات فراغتش رو باسر زدن به وبلاگ خواهرش سپری کنه
میدونی که خواهر کوچیکه یه کم غیرتیه به بهرام خان بگو حواسشو جمع کنه ...

سلام
چشم خواهر

مسعود یکشنبه 19 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:38 ب.ظ

سلام به همسفرعزیز ایران اهدا ,
دورویی و تظاهر چون سایه ای جلوی تابش حقیقت وبه ما گرفته !من اولین بار کنسرت همای رو دیدم.شعر و طنین کلامش
واقعا روی من تاثیر گذاشت وخصوصا اجرای اخرش با ارکستر سمفونیک در امریکا(تو ما را میشناسی...........) همیشه این اهنگش رو زمزمه میکنم:گویند بهشت حور و عین خواهد بود...........
با شما موافقم.کلامش نفوذ میکنه وتلنگری میزنه به درون
و باور دارم که برای پدری انچنان باکمال وخردمندوشیفته حقیقت
کلام همای یک همدلی بود.
روحش شاد و یادش جاودان.

هما شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:23 ب.ظ http://sonnet.blogfa.com

سلام
من هم با این شعر موافقم هم از صداش خوشم میاد

هما شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:25 ب.ظ http://sonnet.blogfa.com

نظر خصوصی :


راستی این قسمت اشکال داره :
در آنجا از گنه آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآری

آری اشتباهه .
بیزحمت بنویسین :( عاری)

رهام جمعه 9 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:15 ب.ظ

سلام
ملاقات با دوزخیان همای فوق العاده و بی نظیره
خصوصا انتخاب شعرها و اندیشه ای که پشت این ترانه هاست نشان از فرهنگ و سواد بالای افراد این گروه داره
چه زیبا عقاید خرافی یک جامعه را که در رگ و پی آنها نفوذ کرده به چالش کشیدند
ممنونم ازت

joker یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:46 ب.ظ

خدایا کفر نمی‌گویم،
پریشانم،
چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!
مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.
خداوندا!
اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی
لباس فقر پوشی
غرورت را برای ‌تکه نانی
‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌
و شب آهسته و خسته
تهی‌ دست و زبان بسته
به سوی ‌خانه باز آیی
زمین و آسمان را کفر می‌گویی
نمی‌گویی؟!
خداوندا!
اگر در روز گرما خیز تابستان
تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی
لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری
و قدری آن طرف‌تر
عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌
و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد
زمین و آسمان را کفر می‌گویی
نمی‌گویی؟!
خداوندا!
اگر روزی‌ بشر گردی‌
ز حال بندگانت با خبر گردی‌
پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.
خداوندا تو مسئولی.
خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن
در این دنیا چه دشوار است،
چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است…

علیرضا چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ق.ظ http://alirezasadeghi1354.blogfa.com/

سلام خیلی زیبا و قشنگ بود
با اجازتون تو وبلاگ خودم انتقالش دادم
ممنونم

امیر سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 02:24 ب.ظ

nothing

سیامک سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ق.ظ

جیگرتو . دانلود آهنگاش چی شد

[ بدون نام ] دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:34 ب.ظ

خوب بود.. ولی این معنی نمیده که کسی نباید به حج برود.. چون حج نماد انحاد بین همه ی مسلموناست.. ولی کمک به همسایگان و دور و بری ها و بعد حج ..
فدای اون کسی بشم که با اینکه یه آدم خیلی بزرگه ولی هنوز نزاشتن که بره حج .. تحقیق کن تا بفهمی کیو میگم.. میمیرم واسش

غیاثی چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:44 ق.ظ http://zistghiassi.blogfa

به گرد کعبه میگردی پریشان

که وی خود را در آنجا کرده پنهان

اگر در کعبه میگردد نمایان

پس بگرد تا بگردی بگرد تا بگردی

بگرد تا بگردی بگرد تا بگردی


در اینجا باده مینوشییییییییییییییییی


در آنجا خرقه میپووووووووووشی


چرا بیهوده میکوشی ؟


در اینجا مردم آزاریییییییییییییییییی


در آنجا از گنه عآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآری


نمی دانم چه پنداری ؟


در اینجا همدم و همسایه ات در رنج و بیماری


تو آنجا در پی یااااااااااااااااااااااااااااااااااااری


چه پنداری کجا وی از تو میخواهد چنین کاری ؟

کجا وی از تو میخواهد چنین کاری ؟

چه پیغامی که جز با یک زبان گفتن نمی داند ؟


چه سلطانی که جز در خانه اش خفتن نمی داند ؟


چه دیداری ؟

چه دیداری ؟

چه دبداری که جز دینار و درهم از شما سفتن نمیداند ؟

چه دیداری ؟

چه دیداری ؟


به دنبال چه میگردی ؟ که حیرانی ؟

خرد گم کرده ای شاید نمی دانی ؟

خرد گم کرده ای شاید نمی دانی ؟


همای از جان خود سیری ؟

که خاموشی نمیگیری ؟

لبت را چون لبان فرخی دوزند .

تو را در آتش اندیشه ات سوزند .

هزاران فتنه انگیزند .

تو را بر سر در میخانه آویززززززززززززززززززززززززززززززند .




واقعا محشره .. حرف دل منم هست ....خرافاتن بابا

arash چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ

100% movafegham

کوروش جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:40 ق.ظ

vagheaan mamnoon . man tamame ahang haye homay ro gosh midam ... behem kheyli aramesh mide ... az vaghti homay roo gosh kardam dg natonestaam ahange dgyee goosh bedaam ..
mamnoon ..

حسین حسن پور پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:37 ب.ظ http://hhp490persianblog.ir

لیلا خانم گرامی
دقیقا احساس من با شما عزیز بزرگوار ، در موقع گوش کردن این اهنگ همای مستان عین حالات شماست و واقعا لذت بخش و پر محتواست هرجند که این شعر خوشآیند بعضی ها نیست ولی میتوان گفت این شعر حقیقت ناب است و بس .من به خاطر علاقه ای که به این آهنگ ها دارم فایل هاش را به 3gp موبایل تبدیل کردم و گوش میکنم که اگه مایل بودید براتون ارسال میکنم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد