پدرم عیدت مبارک

   سلام

پدر خوبم عیدت مبارک .

پدری امروز کلی مهمون داری . میدونی که طبق یه سنت دیرینه اولین عید بعد از کوچ ابدی یه عزیز همه دوستان و بستگان میان به دیدن بازمانده ها .

ولی پدر من اصلا فکر نمیکنم که نیستی . یه عکس بزرگ از تو که تو طبیعت پاییزی یکی از جنگلهای شمال گرفتی رو بزرگ کردیم و گذاشتیم جایی که همه مهمونا از بدو ورودشون میبیننت . حیاط خونه خیلی قشنگ شده  . همون حیاطی که دوستش داشتی پر از گل و درخت و چمن . میبینی که همه هستن عمه ، عمو ، دایی ، دوست .

پدر اگه این دفعه نامه منو دیر بخونی ناراحت نمیشم چون میدونم سرت شلوغه و مهمون داری هر وقت فرصت کردی بخونش.

منم باید برم چون دیگه همه اومدن باید پذیرایی کنم . میبینی که چقدر همه چیز عالیه .

میدونی چرا چون بازم سروناز خانوم که صداش میکردی سروی همون مامی عزیز من سنگ تموم گذاشته .

پدرم همیشه به یادتم .

دخترت

لیلا

ملاصدرا چه می گوید؟

ملاصدرا می گوید:
خداوند بی نهایت است و لامکان و بی زمان
اما به قدر فهم تو کوچک می شود
و به قدر نیاز تو فرود می آید
و به قدر آرزوی تو گسترده می شود
و به قدر ایمان تو کارگشا می شود
یتیمان را پدر می شود و مادر
محتاجان برادری را برادر می شود
عقیمان را طفل می شود
ناامیدان را امید می شود
گمگشتگان را راه می شود
در تاریکی ماندگان را نور می شود
رزمندگان را شمشیر می شود
پیران را عصا می شود
محتاجان به عشق را عشق می شود
خداوند همه چیز می شود همه کس را...
به شرط اعتقاد
به شرط پاکی دل
به شرط طهارت روح
به شرط پرهیز از معامله با ابلیس
بشویید قلب هایتان را از هر احساس ناروا
و مغزهایتان را از هر اندیشه خلاف
و زبان هایتان را از هر گفتار ناپاک
و دست هایتان را از هر آلودگی در بازار
و بپرهیزید از ناجوانمردی ها، ناراستی ها، نامردمی ها...
چنین کنید تا ببینید چگونه
بر سفره شما با کاسه ای خوراک و تکه ای نان می نشیند
در دکان شما کفه های ترازویتان را میزان می کند
و در کوچه های خلوت شب با شما آواز می خواند
مگر از زندگی چه می خواهید که در خدایی خدا یافت نمی شود؟؟؟

شش نسخه برای شاد زیستن

 

 

 

 

 زندگی سراپا شوق و شور و نشاط و شادی است. شادی نیاز به جستجو ندارد ، همین دوروبرهاست و آنقدر به ما نزدیک است که به خاطر بیش از حد نزدیک بودنش قابل دیدن نیست.

شاد زیستن ، شادمانه از زندگی لذت بردن ، به غم و غصه خندیدن و از لحظه لحظه زندگی لذت بردن و برای تک تک این لذت ها و زیبایی ها از اعماق وجود هورا کشیدن ، حق هر انسانی است و اساسا هر موجود زنده ای برای این کار آفریده شده است و باید این چنین باشد.

اگر احساس می کنید زندگی برای شما بیش از حد جدی و حزن انگیز است و نمی توانید براحتی سهم شادی و خوشحالی خود را از لحظات شبانه روز خود بگیرید، اصلا نگران نباشید.

هر کدام از 6نسخه زیر معجزه می کنند و می توانند شادی و نشاط را به زندگی شما بیفزایند. اگر آماده هستید نسخه ها را با هم مرور می کنیم : شادی یک انتخاب درونی است و در نهایت این شما هستید که آن را انتخاب می کنید.

بی دلیل اوضاع و شرایط و کمبود امکانات و امثالهم را دلیل غصه و غم دائمی خود ندانید حتی در بدترین شرایط و در مواقعی که مصیبت ها و بلاها از حد گذشته اند و هیچ کس امید و توان یک لبخند کوچک را ندارد ، شما هنوز هم می توانید مانند بمب شادی در دل اندوه منفجر شوید و مجلس را دگرگون کنید.

همان طور که خیلی مواقع غم یک انتخاب است ، شادی هم بسیاری از اوقات برگه انتخابی است که از سوی شما در مقابل دنیا و اتفاقات آن بر زمین کوفته می شود.

هنگامی که غم و غصه و ماتم شما را فراگرفت و چاره ای جز قبول آن نداشتید، غم را بپذیرید و مقابل آن نایستید، همراه غم راه نروید و از دریچه نگاه غصه به دنیا نگاه نکنید ، خودتان را کنار بکشید و بگذارید کاروان غم و غصه با همه دردهای جانکاهی که همراه دارد از کنارتان بگذرد حتی اگر می توانید با لبخند و نگاهی مهربانانه دل خسته ای را شاد کنید.

شادی لحظه به لحظه در زندگی ، انعکاس و نتیجه تلاش شادسازی و شادی آفرینی است و هر چه بیشتر دل دیگران را با کلام و حتی حرکتی مهربانانه شاد سازید، هزاران بار بیشتر شادی و سرور وجودتان را دربر می گیرد.

جسم خود را در شادی روح شریک کنید

شما تنها یک روح مستقل و صاحب اختیار نیستید که حق داشته باشید تمام لذایذ و شادی های دنیا را فقط برای خودتان بخواهید و برای این کار از جسم خود مایه بگذارید. شما باید جسم و کالبد خود را هم در شادی های خود سهیم گردانید و فراموش نکنید روح در این جهان در سراسر این کالبد گسترش یافته است و هر بخش جسمتان ، بخشی از روح شماست و حق دارد در شادی و نشاط شما سهیم شود.

هرگز سعی نکنید با عذاب دادن ، آسیب رساندن به جسم و اندامتان به شادی و نشاط برسید. بهداشت را رعایت کنید ، ورزش کنید، غذای مناسب بخورید، هر وقت بیکار شدید از جا بپرید و تحرک داشته باشد، هرگز با تزریق مواد مخدر و مصرف دخانیات و آسیب رساندن به اندامتان سعی نکنید خودتان را آرام و به ظاهر خوشحال سازید.

خوشحالی و شادمانی واقعی و بدون پشیمانی تنها زمانی وجود شما را در بر می گیرد که جسم و روحتان هر دو همزمان و به یک اندازه در این شادی سهیم باشند.

سپاسگزار و راضی باشید

پول و مال و منال داشتن بسیار عالی است و می تواند باعث نشاط و شادی شما و هزاران نفر دیگر شود، هیچ کس منکر آن نیست ، ولی به شرطی که شادی بسته ای نباشد که در آخرین منزل همراه پول و مکنت تقدیم من و تو می شود و ما مجبور باشیم در طول مسیر دائم غمگین و مضطرب باشیم.

شادی واقعی شادی در حین عمل است و شادی هایی مجموعه جمع شده این تجربه های شاد بودن است که به صورت انرژی خارق العاده ای انسان را به فضای جدیدی از معرفت و آرامش می برد. برای این که در حین عمل و در مسیر حرکت به سوی خوشبختی شاد باشیم ، باید از لحظه لحظه سفر خود راضی و شکرگزار باشیم و این میسر نمی شود مگر آن که دستان خود را در مقابل خویش گره بزنیم و از اعماق دل شکرگزار خالق هستی باشیم و سپاسگزار نگاهش که یک دم ما را تنها نمی گذارد و همیشه برای بخشیدن ما و گوش کردن به حرفهای ما حاضر و آماده است.

شاد زیستن معنای خنده و قهقهه در مراسم عزا را نمی دهد. شاد زیستن به این معنا نیست که هنگام بروز مصیبت ها به رقص و پایکوبی بپردازی. غم یک حالت طبیعی ولی گذراست و بعضی مواقع حق دارد وجود ما را بگیرد. اما هرگز نباید اجازه دهیم غم و غصه در دل ما منزل کند و در اندرون ما جا خوش کند.

او باید بیاید و برای مدتی تمام وجود ما را دربر بگیرد و بعد برود و جایی خود را به صاحب واقعی منزل یعنی شادی و سرور بدهد. تنها با پذیرش غم و اندوه و مصیبت است که ظرفیت و غلظت شادی ما افزایش می یابد و ما لایه های جدیدی از سرور و انبساط خاطر و رضایتمندی را کشف می کنیم.

دل خود را از کینه خالی سازید و همه (حتی بدترین مردم) را دوست داشته باشید و برایشان دعا کنید. غم و غصه بهانه می خواهد اما شادی و نشاط چنین نیست.

بهانه اندوه و غصه ، هجرت عشق و آمدن کینه و نفرت به خانه دل است ، پس عشق و دوستی را دوباره به دل راه بدهید و بگذارید عشق از پستوی خانه بیرون آید و به تجلی برخیزد و شادی را در وجودتان بپراکند. شادی انفرادی نیست.

هر وقت غمگین شدید، چیزی به کسی ببخشید ، کلامی محبت آمیز را به انسانی هدیه کنید، گلی برای دوستی بخرید.